KURS PROGRAMOWANIA – czas trwania 60 godz. lekcyjnych / każdy


Uczestnicząc w module „Programowanie” nauczysz się pisać programy w językach, które są chętnie wykorzystywane przez różnych specjalistów w szerokim zakresie technologii informacyjnej. Z takimi umiejętnościami możesz znaleźć zatrudnienie w firmach programistycznych.
Kurs Java
Zacznij programować w języku, który napędza miliony aplikacji na całym świecie! Poznaj Java od podstaw i twórz własne projekty od aplikacji webowych po mobilne.
Kurs Python
Naucz się Pythona , najprostszej drogi do świata programowania, analizy danych i sztucznej inteligencji. Twórz skrypty, aplikacje i rozwiązuj realne problemy.
Kurs C++
Opanuj C++  język dla profesjonalistów, którzy chcą tworzyć gry, aplikacje i oprogramowanie o najwyższej wydajności. Praktyka od pierwszej lekcji!

 

ModułJavaPythonC++Godziny
1. WprowadzenieHistoria i zastosowania Javy; instalacja JDK; konfiguracja IDE; składnia; typy danych; operatory; struktura programuHistoria i zastosowania Pythona; instalacja; konfiguracja IDE; składnia; typy danych; operatory; pierwszy skryptHistoria i zastosowania C++; instalacja środowiska; składnia; typy danych; operatory; struktura programu8
2. Instrukcje sterujące i kolekcjeInstrukcje warunkowe if, switch; pętle; tablice; kolekcje; wejście/wyjścieInstrukcje warunkowe; pętle; listy, krotki, słowniki, zbiory; dane wejścioweInstrukcje warunkowe; pętle; tablice; dane wejściowe/wyjściowe8
3. Programowanie obiektoweKlasy, obiekty, metody; dziedziczenie; polimorfizm; konstruktory; interfejsy; klasy abstrakcyjneKlasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm; metody specjalne; moduły i pakietyKlasy, obiekty, konstruktory, destruktory; dziedziczenie, polimorfizm; przeciążanie operatorów14
4. Biblioteki i narzędziaKolekcje (ArrayList, HashMap); obsługa plików; API; debugowanie; testy JUnitObsługa plików; pandas, matplotlib; API; testy unittest/pytestWskaźniki, referencje; dynamiczna pamięć; pliki; STL (vector, map)8
5. Projekt praktycznyAplikacja konsolowa lub GUI (JavaFX/Swing); logika biznesowa; testy i dokumentacjaSkrypt automatyzujący lub aplikacja webowa (Flask); analiza danych/API; testy i prezentacjaGra konsolowa lub narzędzie użytkowe; optymalizacja; dokumentacja10
6. PodsumowanieNajlepsze praktyki; kierunki rozwojuNajlepsze praktyki; kolejne krokiDobre praktyki; bezpieczeństwo kodu; dalszy rozwój2
Łącznie60 godzin60 godzin60 godzin60
Na zakończenie kursu otrzymasz świadectwo na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej potwierdzające zdobyte przez Ciebie dodatkowe kwalifikacje zawodowe. Zajęcia prowadzone są w nowoczesnej, klimatyzowanej pracowni komputerowej, przy samodzielnych stanowiskach komputerowych.